بهترین فرش دستبافت و ماشینی ایران کدام است؟
نوشته شده توسط : علیرضا

ایراد دیگر معنای حمیدیان این است که «انداختن» را به معنی «جلو انداختن» دانستهاند و به همین دلیل می­نویسند: «توانایی جلو انداختن برج سنبله بر اسد را یافته»؛ در حالی­که نه در نحوة شکل­گیری بروج و نه در تصویری که نظامی خلق کرده است، برج سنبله بر برج اسد پیشی نگرفته است. ظاهراً چنان­که در تصاویر مشخص است، علت این اختلاف به این دلیل است که تصاویر بروج در روی کره و آسمان دقیقاً قرینة هم هستند (مانند عکس کسی در آیینه) لذا منجمانی که شکل سنبله را بر آسمان تصور کرده­اند، خوشة گندم یا سنبل را در دست چپ او دیده­اند و کسانی که آن را روی کره دیده­اند، خوشة گندم را در دست راست او مشاهده کردهاند. امسال در دوره اول نمایشگاه مجازی قرآن کریم مسئولان آگاهانه از ورود بیشتر به عرصههای نرمافزار و پوشاک عفاف و حجاب پرهیز کردهاند. به همین دلیل، عوّا را سگانی فرض کردهاند که به سمت اسد عوعو می­کنند. اگر چه این عنوان بسیار ریز و تخصصی در خصوص گلیم فرش هاست، اما به طور کلی به عواملی که بر روی قیمت گلیم فرش ها در هر ابعاد و طرح و نقشی تاثیر گذاشته است خواهیم پرداخت.

یکی از مهم­ترین ایرادهای این معنی، این است که انداختن خوشة گندم روی شیر چه لطفی دارد و چه چیزی را میخواهد ثابت کند؟ چنان­که از فحوای کلام نظامی پیداست و لفظ «کزو» مؤید آن است، این بیت در مقام تمجید از برج سنبله است اما با این شرح و تفصیل، چنین چیزی استنباط نمی­شود. میدانیم که «اندازهگیری بدون طول و ظرفیت و وزن، احتمالاً از ادوار ما قبل تاریخ معمول بودهاست. فرشهای اکریلیک از مقاومت بالایی در برابر گرمای مستقیم برخوردار می باشند به طوری که یکی از ویژگیهایی که فرش اکریلیک را از سایر فرشها متمایز میکند تست گرما میباشد به طوریکه می توان اتوی داغ را روی فرش گذاشته بدون تغییر برداشت ولی در الیاف BCF و پلی استر، فرشها براثر قرار گرفتن در برابر گرما دچار سوختگی و فرورفتگی شده و فرش ازبین میرود. وی در مخزن الاسرار در «معراج پیامبر (ص)»، ورود پیامبر (ص) را به بروج دوازده­گانه، هنرمندانه و شاعرانه توصیف کرده ­است و سفر ایشان را ابتدا از برج «ثور» شروع می­کند و به برج حمل خاتمه می­دهد. 3- سنبله: سنبله در این بیت علاوه بر این­که با خوشه مترادف است و به معنی همان برج ششم از بروج دوازده­گانه است، با خوشه ایهام ترجمه دارد.

3- «بِلا -» /bela-/: این پیشوند از حرف جر عربی«بِ» همراه با حرف نفی عربی «لا»ساخته شده است. 7- «فرود -»/forud/: ناتل خانلری (45:1369) میگوید :"این وند مفهوم حرکت از بالا به پایین را در بر دارد و در پهلوی و فارسی دری، هم به صورت حرف اضافه و قید و هم مانند پیشوند فعلی به کار میرفت". شایان ذکر است که پارادوکسی در این بیت و هم­چنین این نوشتار درباره سماک اعزل و عوّا وجود دارد زیرا از یک طرف، عوّا را سگانی دانسته­اند که به سمت شیر (اسد) عوعو می­کنند، از طرف دیگر در این بیت سماک اعزل و در بیت مورد بحث، سنبله که همان سماک اعزل است، تقریباً این نقش را بر عهده دارند؛ اما چون سماک اعزل بخشی از عوّا محسوب می­شود، به علاقة ملازمت یا جزء و کل، رفع این نقیضه موجه می­نماید. جالب اینکه محققی ایرانی به نام منیره احمدسلطانی در کتاب خود شصتودو واژة فارسی (غیر از نامهای خاص) را معرفی میکند که وارد زبان انگلیسی شدهاند و بهکار میروند (احمدسلطانی، 1372: 28-32). البته نامبرده اضافه میکند که تعداد واقعی این واژهها بیشازاینهاست. فرش نگین مشهد با توجه به اینکه کارخانه رنگ رزی خود را دارد همواره از ثبات رنگ کم نظیری در فرش های ماشینی بافت خود بهره برده است.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. علاوه بر آنچه گفته شد، نظامی در بیت مورد نظر می­خواهد بگوید که حضور پیامبر (ص) در برج خوشه باعث شده است که شیر، صولت و هیبت خود را از دست بدهد و رام و زبون برج خوشه (سماک اعزل و عوّا) شود. ضخامت فرش به مواردی چون شانه، تراکم و جنس الیاف بستگی دارد به طور مثال منظور از تراکم فرش ماشینی؛ دو برابر تعداد گره هایی است که در یک متر از طول فرش وجود دارد، یعنی در هر متر از طول فرش با تراکم 2550، تعدادی معادل 1350 گره وجود دارد. منظورش چیست؟ به تعداد گره های رنگ موجود در هر متر عرض فرش شانه گفته می شود. رنگ فرش جدید و قدیمی با هم تفاوتی نداشتن. نوع بافت انها به واسطه به هم تنید شدن تاره ها و پود در یکدیگر دارای پرز نمی باشد و این این نوع بافته را از دیگر منسوجات فرش متمایز می نماید. چگونه از تابلو فرش مراقبت کنیم؟ به هرگونه گستردنی بافتنی، فرش میگویند. غیر خنثی و متعلق به لایۀ اول است. 3- از میان هشت پیشوند فعلی مورد مطالعه، غیر از فرود، هفت پیشوند دیگر به دو صورت خنثی و غیرخنثی عمل میکنند. فرشهای تولید شده به دو دسته تقسیم میشوند که برخی از سبکها مانند سبک بلوچ 100 درصد تجاری هستند و سبکهایی نیز صرفا جهت مصرف داخلی تولید میشوند که در سطح شهر مشهد به فروش میرسند.




:: برچسب‌ها: فرش کناره ماشینی دست دوم , فرش کناره ماشینی دست دوم , فرش کناره نگین مشهد , فرش کودک طرح لی لی , فرش گرد نگین مشهد , فرش گل برجسته نگین مشهد , فرش ۱۰۰۰ شانه نگین مشهد , فرش ۱۰۰۰شانه نگین مشهد , فرش ۱۲ متری نگین مشهد , فرش ۱۲ متری ۷۰۰ شانه ,
:: بازدید از این مطلب : 31211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: